Nieuwe Projecten

Onze nieuwste projecten

Samen met Pluspunt Rotterdam, de ouderbonden en Zorgzaam010 hebben wij een pilot bedacht met de leukste digitale workshop voor de senioren.

De leuke internetactiviteiten kunnen senioren op een laagdrempelige manier laten kennis maken met het digitale gebied, hun interesse verder opwekken en hen ook een passend aanbod aanbieden voor vervolgstappen.

Dit project is mogelijk gemaakt door de Bibliotheek Rotterdam

Digitale Inclusie 55+

Valpreventie Senioren

wmo radar heeft een prachtig en compleet programma met allerlei filmpjes over valpreventie gemaakt. Wij zijn trots dat wij hieraan mee mochten werken!

Iedere welzijnsorganisatie in Nederland kan hier vanaf april 2021 mee werken. Alle senioren mogen er gratis aan deelnemen.

Doe mee via de website www.mindervallen.nl

Talentenkaravaan

Fitfestival

SMC heeft een aantal onderzoeken voor de Gemeente Rotterdam mogen uitvoeren. Aansluitend zijn wij aangesloten bij de werkgroep om de Talentenkaravaan op te zetten in alle 14 gebieden van Rotterdam.

Het doel is senioren hun talenten te laten ontdekken en met hen te kijken hoe zij deze in kunnen zetten.

SMC is blij met de mooie samenwerking met diverse partijen.

Zodra de corona het toelaat zullen wij starten met dit project in Rotterdam-Charlois.

De DigiBeterKoffer

De DigiBeterKoffer is gevuld met allerlei handige

e-health producten. Senioren kunnen thuis bezocht worden met deze koffer, uitleg krijgen en de producten voor een periode lenen om te kijken of het hen kan helpen.

Een prachtig project van SolNetwerk, ondersteund door de Stadstrainers, de Thuisleefgids en natuurlijk door SMC!

Het Seniorenpaleis

Het Seniorenpaleis: een groot project nog helemaal in de  onderzoeksfase.

Er is subisidie aangevraagd bij CityLab010. Aan het Oranjefonds/KPN contactfonds vroegen wij ondersteuning in kennis.

Wij hopen hier binnenkort meer over te kunnen vertellen!

Het doel van het Seniorenpaleis is ouderen van 55 tot 75 jaar te lokken en te verleiden om deel te nemen en hun talenten in te zetten, waardoor zij midden in het leven blijven staan en zin geven aan het bestaan, waardoor sociale cohesie vergroot en eenzaamheid voorkomen of verminderd wordt en gezondheidsklachten uitgesteld worden.

De Roodkapjes

De Roodkapjes, Ingrid de Geus (fysiotherapeut) & Marjo Koppert (natuur-coach) uit Hoek van Holland, hebben een mooi project ontwikkeld voor mantelzorgers.

Wij hopen in de toekomst onze samenwerking uit te kunnen breiden en elkaar te blijven ondersteunen.

We houden u op de hoogte!

De Roodkapjes