Levenslied

Levensliedmiddagen

voor Rotterdamse senioren

het gratis feestje in 14 gebieden voor 65-plussers

In het jaar 2022 hebben we in samenwerking met Kansrijk Ondernemend Welzijn 14 onvergetelijke Rotterdamse middagen georganiseerd. Tijdens deze evenementen stond herkenning centraal, met een mix van nostalgische en hedendaagse levensliedjes, genaamd "Toen & Nu". Deze bijzondere gelegenheden groeiden uit tot 14 feestelijke bijeenkomsten, met als hoogtepunt een spectaculaire afsluiting in Theater Zuidplein.

Naast de prachtige optredens van gerenommeerde Rotterdamse artiesten Perry Zuidam en Sandy Struijs, hebben we ook ruimte geboden aan het anderstalige levenslied. In een stad als Rotterdam, die rijk is aan diverse culturen, vonden we het belangrijk om het Kaapverdische levenslied te omarmen. Met vreugde verwelkomden we Bernadette Pires, die ons betoverde met haar Kaapverdische muzikale bijdrage.

Deze middagen werden gesubsidieerd door de Gemeente Rotterdam en tot stand gebracht in nauwe samenwerking met alle Rotterdamse welzijnsorganisaties, vonden deze bijzondere middagen plaats in alle 14 Rotterdamse gebieden. Toegankelijkheid stond voorop: de evenementen waren kosteloos te bezoeken voor alle 65-plussers. Bovendien werden alle aanwezigen verwend met een hapje en een drankje, om de ervaring compleet te maken.

Het is onze wens om dit evenement weer te mogen organiseren, met de steun van allen die het vorige feest tot een groot succes hebben gemaakt. Samen kunnen we blijven bouwen aan een traditie die verbindt, inspireert en een glimlach op vele gezichten tovert.

Het Slotakkoord: Rotterdamse Levensliedfeest nummer 14 vond plaats op 21 december in Theater Zuidplein, en wat een fantastische sfeer was er te proeven! Het was een ware feestelijke ervaring.

De geweldige fotograaf, Jeroen Berends, heeft zich belangeloos ingezet om het hele evenement vast te leggen. De prachtige foto's zijn beschikbaar om te bekijken en te downloaden.

Klik op nummer 1 om de foto's te zien.

Op nummer 2 vind je alle overige foto's en op nummer 3 staan allerlei video's van Sandy Struijs. Hiermee kun je de muzikale momenten nogmaals beleven.

Een speciale dank gaat uit naar de Gemeente Rotterdam, alle betrokken (welzijns)organisaties en natuurlijk naar onze vrijwilligers. Zonder jullie inzet en steun zou het succes van deze 14 evenementen niet mogelijk zijn geweest!