Gebiedsgids 65-plus
Seniorengids Charlois
Gebiedsgids 65-plus

De Seniorengids Charlois

is uitgegroeid naar een prachtige Gebiedgids 65-plus voor alle 14 gebieden van Rotterdam.

De senioren zijn nog niet altijd digitaal vaardig, daarom besloot SMC een gids te maken voor alle senioren in Charlois.

Deze gids werd niet alleen door onze doelgroep postief ontvangen, maar het was ook direct een sociale kaart voor de professionals in de wijken.

Met financiële ondersteuning van de gebiedscommissie Charlois kon SMC de Seniorengids Charlois 2016/2017 presenteren. De eerste oplage was 5000 stuks, later gevolgd door nog eens 3000 exemplaren van een tweede druk, deze werden gebruikt tijdens de 75+ huisbezoeken.

Nu: 14 Gebiedsgidsen Rotterdam

Ondertussen is dit project enorm gegroeid! Samen met de Gemeente Rotterdam en de Coalitie Erbij werkt onze projectleidster Ingrid Hoogstraten al een paar jaar aan de samenstelling van 14 Seniorengidsen, één voor ieder gebied van Rotterdam. Ook voor 2020 gaan we weer Gebiedsgidsen 65-plus maken voor alle gebieden, steeds weer aangepast met de nieuwste informatie voor de 65-plussers.

Naast de papieren gidsen zijn de 14 gebiedsgidsen ook per gebied digitaal te downloaden op de website van de Gemeente Rotterdam en van de Coalitie Erbij.

Organisaties die zich inzetten voor de ouderen en in een van de gidsen vermeld willen worden, kunnen altijd contact met ons opnemen.

Gemeente Rotterdam
Coalitie Erbij Rotterdam
Drukkerij van Deventer

Grafisch ontwerp en fotografie Stijlvol

Stijlvol, grafisch ontwerp en fotografie

Bezorging seniorengidsen Charlois
Stadskrant seniorengids

16-1-2016 De uitreiking van de gids tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Gebiedscommissie Charlois. Er werd een interview afgenomen door Charlois TV en er kwam een stukje in de Stadkrant.

Leuk dat de gids zo positief wordt ontvangen!