Nieuwe Projecten

Onderzoek naar leveranciers van Zorgmiddelen

Onderzoek naar zorghulpmiddelen leveranciers

SMC hoort steeds vaker geluiden over extreme prijzen, gehanteerd door leveranciers van zorghulpmiddelen. De aanschaf, maar zeker ook de servicecontracten en reparaties van hulpmiddelen voor de steeds langer thuiswonende ouderen, zijn voor velen onbetaalbaar. Vanuit de wmo of andere regelingen worden de kosten niet altijd vergoed.

Bij iedere leverancier die wij benaderd hebben over trapliften horen wij dezelfde hoge prijzen. Maar ook dat ze atijd langs willen komen voordat er prijzen en mogelijkheden gegeven worden. Is dit een strategie om binnen te komen, durft de doelgroep 'nee' te zeggen tegen een leverancier?

Wij worden niet vrolijk van de manier van zaken doen, dus hebben we besloten een groot onderzoek op te starten. In februari 2020 gaan 16 studenten van de zorgopleidingen van de Hogeschool hiermee aan de slag. Daarnaast hebben wij een afstudeerder Maatschappelijk Werk bereid gevonden hier zijn eindscriptie over te schrijven.

Wij zijn benieuwd naar de eindresultaten!

Talent in Transitie

FitFestivals

Fitfestival

SMC is uitgenodigd om aan te sluiten bij de werkgroep 'Talent in Transitie' van de Gemeente Rotterdam.

Deze nieuwe uitbreiding van het Fitfestival voor 55-plussers in Rotterdam is gericht op mensen die met pensioen gaan. Dit project wordt in 2020 uitgerold over de 14 gebieden van Rotterdam.

Fitfestival Charlois

De Roodkapjes

De Roodkapjes, Ingrid de Geus (fysiotherapeut) & Marjo Koppert (natuur-coach) uit Hoek van Holland, hebben een mooi project ontwikkeld voor mantelzorgers.

Mogelijk zal SMC hen verder ondersteunen met de uitrol in andere gebieden in Rotterdam.

We houden u op de hoogte!

De Roodkapjes