Beleef en Beweegconcept

Beleef- en Beweegprogramma

Een laagdrempelig concept waar alle ouderen aan deel willen nemen. Speciale onderdelen geschikt voor ouderen met dementie of kwetsbare ouderen. Er wordt een stimulerende manier van bewegen en beleven met persoonlijke aandacht en vele mogelijkheden aangeboden.

Fietsen door je eigen stad, door Parijs of bijvoorbeeld de dierentuin of een museum, het is allemaal mogelijk. Voor de senioren is het ook leuk om foto's van vroeger te laten  verschijnen, tijdens het fietsen.

Virtueel fietsen
virtueel fietsen duofiets
magische tafel
Fit4Vit

In de afgelopen jaren hebben wij diverse onderzoeken laten uitvoeren en mogelijkheden onderzocht om samen met Wiltraco/Fit4Vit tot een totaalconcept te komen. Het is een zeer compleet (virtueel) beweeg- en beleefprogramma geworden waar alle ouderen aan mee kunnen doen, ook de mensen met een beperking of een vorm van dementie. Laagdrempelig, uitgebreid en vooral leuk om aan deel te nemen. Dit programma kan ouderen naast heel veel plezier, alleen of in groepjes, oefeningen aanbieden passend bij hun beperking. Iedere fiets, motomed of bijvoorbeeld duofiets kan worden aangesloten op de software.

Vanaf januari 2015 bieden wij dit concept aan, ondertussen zijn er vele opdrachten uitgevoerd en is het programma geplaatst bij zorginstellingen, ziekenhuizen, revalidatiecentra en fysiotherapeuten.

Van de opbrengsten kunnen wij weer nieuwe projecten opzetten om ouderen en  mantelzorgers te ondersteunen.

Heeft u nog vragen of wilt u een bezoek op uw locatie, neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

Virtueel fietsen